RE: [CH] New cookbook

Pieters, Rob (Rob.Pieters@Netherlands.honeywell.com)
Wed, 30 Sep 1998 18:58:00 +0100

This message is in MIME format. Since your mail reader does not understand
this format, some or all of this message may not be legible.

------_=_NextPart_000_01BDEC96.7D33EC2A

Martin wrote:

> I have never seen as many chilli's in one place in my life. There must be
> a million of
> them. The book is called 50 Great Curries of India by Camellia Panjabi
> ISBN 1 85626 186 7.
>
> Martin in getting sunny Melbourne.

I agree it's a very good Curry cook book, it's also translated in Dutch I've
tried a lot of the recipes and there better than other curry recipes I
tried.
But I had some problems getting the right ingredients....

below you find one of those I like most... sorry it's in Dutch....but for
the Dutch C-H easy to read... perhaps martin can send the English one?

	 <<KIPKORMA.txt>>
	Rob

------_=_NextPart_000_01BDEC96.7D33EC2A
	IPKORMA.TXT

2 personen, tijd 30+40 min.
500 gr. kip filee
2-3 tenen knoflook
5-6 draadjes saffraan
1 ui fijngehakt
2-3 groene chili pepers
150 ml volle yoghurt
            of room
3-4 eetl. olie (of ghee)
150 ml. kippenbouillon
1 eetl. gehakt koriander
           blad
kruiden
2 kruidnagelen
4 groene kardemons
5 cm pijpkaneel
1/4 theel. Kurkuma
             (geelwortel)
1/4 theel. gemberpoeder
1 mespunt zwarte peper

of i.p.v. kruiden
3 eetl. curry poeder mix
van Sharwoods Mild

Pocheer de kip met 1 geplette knoflook teen in 3-4 dl. kokend water gedurende 3-4 minuten.
Giet af, laat afkoelen, en spoel de kip af met lauw warm water en snij de kip in blokjes ( niet te klein)

Pers de rest van de knoflook uit boven een kopje met 50 ml. water om knoflook infusie te krijgen.
Laat de saffraan draadjes een paar minuten weken in een heel weinig warm water en wrijf de saffraan fijn met de achterkant van een lepel.
Snij de pepers zo fijn mogelijk (evt. zaad en lijsten verwijderen).

Verhit de olie in een (braad) pan met dikke bodem en fruit de ui daarin, onder regelmatig roeren, in 10-15 minuten goud bruin.
Voeg de kruidnagel, kardemom, kaneel en kurkuma toe en roer om (of de curry poeder mix).
Doe de kip, de knoflook en de yoghurt erbij en roer om, doe de deksel op de pan en laat dit 7-10 min. op een laag vuur sudderen.

Voeg de gemberpoeder (niet bij gebruik van de mix) en zout naar smaak toe en bak al roerend 3-4 minuten tot al de vloeistof is ingekookt.
Voeg onder roeren zoveel bouillon toe tot een dunne saus ontstaat.

Laat 40 minuten, met de deksel op de pan, op een laag vuur
sudderen.
Sprenkel voor het opdienen de saffraan infusie erover en bestrooi de schotel met de gehakte koriander.

Bijgerecht

Erwten en Wortelen met Komijn ( Gajar Mutter) en geef er bv. Basmatie rijst bij

uit "Curries" door Camellia Panjabi

Kip-Korma met Koriander
Dhaiwali Munrg Korma

Rob Pieters / KIPKORMA.DOC	1 of 1	26 december 1996

------_=_NextPart_000_01BDEC96.7D33EC2A--